Poznaj składkę Kup online
Kobieta wyszukuje na laptopie informacji o ubezpieczeniach

Od serca dla serca

czwartek, 28 października 2021

Pomaganie ma różne oblicza. „50 osobistości biznesu. Od serca dla serca” to książka, z której całkowity dochód ze sprzedaży przekazywany jest na rzecz Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi. Do współautorstwa publikacji zaproszona została Dyrektor Generalna 4Life Direct – Katarzyna Jedynak, która udzieliła obszernego i szczerego wywiadu na temat prowadzenia biznesu, życia prywatnego oraz tego, co w życiu jest naprawdę ważne. Fragment wywiadu publikujemy poniżej.

BWL: Jako dyrektor generalna reprezentuje Pani firmę 4Life Direct zajmującą się pośrednictwem w sprzedaży polis na życie. Jak Polacy podchodzą do tematu ubezpieczeń?

KJ: W Polsce wciąż istnieją tematy tabu, niechęć do podejmowania rozmów dotyczących śmierci czy planowania istotnych kwestii, takich jak np. spisanie testamentu. Rzadko się zdarza, by rodzina siadała do stołu i rozmawiała o upływającym czasie, ostatnim pożegnaniu i ochronie bliskich, gdyby coś się wydarzyło. Wielu z nas odsuwa od siebie myśli o nieszczęśliwym wypadku czy tym bardziej śmierci. A takie sytuacje bardzo często zdarzają się niespodziewanie. Ja sama musiałam skorzystać z ubezpieczenia z powodu wypadków dzieci czy śmierci taty. W sytuacji, gdy jesteśmy do tego nieprzygotowani – zarówno emocjonalnie, jak i finansowo – taka pomoc materialna w postaci wypłaty świadczenia jest niezwykle cenna.

BWL: Z perspektywy Pani doświadczenia – co wyróżnia 4Life Direct na rynku?

KJ: W Polsce wciąż istnieją tematy tabu, niechęć do podejmowania rozmów dotyczących śmierci czy planowania istotnych kwestii, takich jak np. spisanie testamentu. Rzadko się zdarza, by rodzina siadała do stołu i rozmawiała o upływającym czasie, ostatnim pożegnaniu i ochronie bliskich, gdyby coś się wydarzyło. Wielu z nas odsuwa od siebie myśli o nieszczęśliwym wypadku czy tym bardziej śmierci. A takie sytuacje bardzo często zdarzają się niespodziewanie. Ja sama musiałam skorzystać z ubezpieczenia z powodu wypadków dzieci czy śmierci taty. W sytuacji, gdy jesteśmy do tego nieprzygotowani – zarówno emocjonalnie, jak i finansowo – taka pomoc materialna w postaci wypłaty świadczenia jest niezwykle cenna.

BWL: 4Life Direct oferuje nie tylko polisy, ale także szerszy pakiet ubezpieczeń. Co wchodzi w skład oferty firmy? Kto powinien z niej skorzystać?

KJ: Posiadamy w ofercie ubezpieczenia na życie, chorobowe oraz wypadkowe. Naszym flagowym produktem jest Bezterminowe Ubezpieczenie na Życie „Moi Bliscy”, stworzone z myślą o tych, którzy chcą zabezpieczyć swoich najbliższych na wypadek własnego odejścia. Umowę ubezpieczenia można zawrzeć aż do osiemdziesiątego piątego roku życia, bez względu na stan zdrowia. Wszystkich formalności można dopełnić podczas jednej rozmowy telefonicznej lub online, bez konieczności wychodzenia z domu. Jest to duże ułatwienie, w szczególności dla starszych osób, które nie mogą lub nie chcą spotykać się osobiście w celu zakupu ubezpieczenia. (…)

BWL: Na Państwa stronie internetowej komunikują Państwo wartości firmy: prostota i wygoda. Co oznaczają one w praktyce dla Klientów?

KJ: Wartości, którymi się kierujemy i które realizujemy, mają na celu maksymalne ułatwienie Klientom całego procesu – od zakupu ubezpieczenia do zgłoszenia odszkodowania. W przypadku śmierci najbliższych, ważny jest szybki dostęp do gotówki, dlatego też wprowadziliśmy standard zlecenia wypłaty należnego świadczenia w ciągu 24 godzin dni roboczych. Jesteśmy niezwykle dumni z tego rozwiązania. Dokładamy wszelkich starań, by ten szczególny i jednocześnie ciężki czas dla Klientów, był dla nich jak najprostszy pod względem formalnym.

BWL: Czym jest dla Pani modne hasło work-life balance? Jak dba Pani o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym?

KJ: Nie ma uniwersalnej proporcji. Ważne jest, by żyć w zgodzie ze swoimi zasadami i umieć stawiać granice. Mam to szczęście, że moja praca jest jednocześnie moją pasją. Moja rodzina to rozumie i wspiera mnie na każdym kroku. Bez niej nie osiągnęłabym nawet połowy ze wszystkich sukcesów zawodowych. (…)

BWL: Co poradziłaby Pani kobietom, które chcą osiągnąć sukces w biznesie, ale brakuje im odwagi, aby zacząć działać?

KJ: My, kobiety, mamy niesamowitą intuicję, jesteśmy bardzo pracowite, temperamentne i emocjonalne. Wiele z nas obawia się jednak, że kobiece emocje mogą przeszkadzać w biznesie, a powinnyśmy pamiętać, że to one pozwalają osiągać nam sukcesy. (…)