Poznaj składkę Kup online
Kobieta wyszukuje na laptopie informacji o ubezpieczeniach

Święta tuż tuż

czwartek, 16 grudnia 2021

Większość z nas kojarzy świąteczne potrawy ze wspaniałym smakiem, ale często także z uczuciem ciężkości oraz dodatkowymi kilogramami. Okazuje się jednak, że konkretne potrawy przyrządzone w odpowiedni sposób, mogą poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego i co za tym idzie pomóc zwalczać infekcje. Mamy nadzieję, że poniższe przepisy pomogą CI zadbać o odporność całej rodziny w tym ważnym dla nas okresie:

Barszcz z zakwasem z buraków

Składniki:

1 kg buraków,

2 litry przestudzonej wody,

Parę ząbków czosnku,

liść laurowy, ziele angielskie, pieprz,

1 łyżka soli na każdy litr wody.

Właściwości:

Łatwostrawny

zawiera witaminę C i A

zawiera żelazo oraz cynk (wspomagające odporność

działa antyoksydacyjnie

może zwalczać objawy grypy i przeziębienia

poprawia pracę jelit i ułatwiają trawienie.

Przygotowanie:

Buraki obrać, pokroić w plastry, dodać przyprawy i zalać wodą z solą. Buraki powinny być w całości przykryte zalewą. Słoik przykryć ściereczką lub gazą i odstawić na 7 dni w ciepłe miejsce. Codziennie kontrolować i w przypadku, jeśli pojawi się piana zebrać ją czystą łyżką, a buraki następnie zamieszać. Po 7 dniach zakwas można wlać do słoiczków lub butelek i odstawić w zimne miejsce lub do lodówki, w której może być przechowywany nawet kilka tygodni.

Kapusta kiszona z grzybami

Właściwości:

dobroczynne oddziaływanie na układ odpornościowy;

zawiera witaminę C D i E, kwas mlekowy oraz bakterie probiotyczne.

grzyby z kapusty mają działanie immunostymulujące

Zawiera selen, beta – glukany, chitosany oraz polifenole

Charakteryzuje się właściwościami przeciwzapalnymi, przeciwwirusowymi i przeciwbakteryjnymi.

Źródło przepisu: Potrawy świąteczne na odporność (enel.pl)

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]