Poznaj składkę Kup online
Kobieta wyszukuje na laptopie informacji o ubezpieczeniach

Poznaj nas: Wywiady z kierownikami 4Life Direct

piątek, 17 września 2021

To oni stoją na czele poszczególnych działów i codziennie wspierają prace swoich zespołów. Nadzorują działania, motywują i dopingują pracowników. Co jeszcze? Jacy są kierownicy 4Life Direct? Poznajcie naszą kadrę kierowniczą.

4Life Direct: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z 4Life Direct?
Iwona:
Moja trochę nieświadoma przygoda z ubezpieczeniami zaczęła się z początkiem XXI wieku i trwa do dziś. Otrzymałam wówczas propozycję pracy w dużej firmie ubezpieczeniowej, w której przepracowałam 10 lat. Następnie pojawiło się zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną do małej, nieznanej nikomu firmy. Z tą właśnie Firmą  związana jestem od ponad 10 lat.

Jakim jesteś kierownikiem? Co jest dla Ciebie ważne na tym stanowisku?
Jakim jesteś kierownikiem? To pytanie powinniśmy chyba zadać moim współpracownikom. Jeśli miałabym ocenić siebie, to na pewno jestem dojrzałym kierownikiem (interpretacja dowolna). Bycie kierownikiem to ogromna odpowiedzialność, odpowiedzialność za to co robię, za firmę, za klienta, a przede wszystkim za ludzi, którzy tworzą zespół. 10 lat temu znalazłam się w nowej sytuacji –  roli kierownika działu  – było to stresujące przeżycie, jednak wiem, że warto było stawiać czoła wyzwaniom. Do dziś reprezentuję swój zespół. Czym się kieruję w swojej pracy? Może się wydać to dziwne, ale intuicją. Ona często podpowiada mi jak mam postąpić, co zrobić, jakich ludzi dobrać do zespołu. Optymizm, szacunek dla drugiego człowieka, zaufanie i uczciwość, pracowitość to cechy, które ja bardzo cenię. Staram się być sprawiedliwa, obiektywna i rzetelna w ocenie pracy i człowieka.

Jak na co dzień dbasz/motywujesz swój zespół?
Staram się rozmawiać z ludźmi, wspólnie rozwiązywać problemy, używam trzech magicznych słów: proszę, dziękuję, przepraszam – wierzcie mi działa. Bardziej przyziemne przyjemności: dobry pączek, ciastko, zrobienie kawy przez kierownika na dobry początek dnia motywuje ludzi również. To tylko kilka sprawdzonych rzeczy.

Jacy są pracownicy 4Life Direct?
Inteligentni, odpowiedzialni, pracowici, można na nich polegać i mają poczucie humoru. I mam cichą nadzieję, że lubią swojego kierownika choć trochę.

4Life Direct: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z 4Life Direct?
Katarzyna: Moja przygoda z 4Life Direct rozpoczęła się w 2016 r. Przyszłam tu na chwilę i jestem. Co oznacza, że lubię to co robię, a przede wszystkim lubię ludzi, z którymi pracuję.

Jakim jesteś kierownikiem? Co jest dla Ciebie ważne na tym stanowisku?
Jakim jestem kierownikiem? Najlepiej ocenią to osoby, z którymi pracuję. Staram się być kierownikiem sprawiedliwym, obiektywnym, a przede wszystkim kompetentnym. Ważne jest dla mnie, aby zarówno moi przełożeni jak i współpracownicy, byli zadowoleni z tego jakie osiągamy wyniki i w jakiej atmosferze pracujemy.

Jak na co dzień dbasz/motywujesz swój zespół?
Zawsze znajdę czas, żeby z nimi porozmawiać „na każdy temat”, często przy pysznym ciasku i dobrej kawie.

Jacy są pracownicy 4Life Direct?
Każdy z nas wnosi do 4Life Direct coś wyjątkowego, dlatego jesteśmy tak fajnym zespołem.

4Life Direct: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z 4Life Direct?
Marlena:
Moja podróż z 4Life Direct zaczęła się tak, jak słowa w pewnej piosence – ,,przyszłam na jedną chwilę, zostałam kilka lat”. Doskonale pamiętam mój pierwszy dzień w pracy, ponieważ były to moje urodziny. Pracę rozpoczęłam na piątym roku studiów prawniczych z zamiarem zgromadzenia środków na opłacenie aplikacji adwokackiej. Planowałam jeszcze wtedy przyszłość w zawodzie, ale chciałam pozostać niezależna finansowo. Z czasem jednak zaczęła mnie fascynować niespotykana atmosfera wsparcia, mechanizmy biznesowe i kultura organizacyjna spółki. Pojawiły się moje pierwsze autorytety. Bardzo szybko zauważyłam też, że wartości firmowe oddają całkowicie to, co uznaję w pracy zawodowej za najważniejsze. Moje zaangażowanie, odwaga, wiara w firmę, rozwój i wyniki, pozwoliły, że zostałam zauważona. Dzisiaj jestem za to ogromnie wdzięczna moim Przełożonym, którzy od kilku lat, codziennie, kształtują mój styl zarządzania i pozwalają odkrywać nowe ścieżki rozwoju i działania.

Jakim jesteś kierownikiem? Co jest dla Ciebie ważne na tym stanowisku?
O sobie mogę powiedzieć, że jestem kierownikiem, który stale się uczy, żeby móc jak najlepiej rozwijać swoich ludzi i jednocześnie maksymalnie wspierać biznes. Nie mam tutaj na myśli wyłącznie kursów, szkoleń i warsztatów, ale także codzienne wyzwania i sytuacje przed którymi stajemy. Specyfiką firm w obecnych czasach jest ogromna elastyczność na zmiany, dlatego codziennie stajemy przed nowymi doświadczeniami, którymi staramy się sprostać wykorzystując swoją wiedzę i umiejętności i które najwięcej wnoszą dla kierowniczego stylu zarządzania. Największą uwagę skupiam od lat na moich Pracownikach, ponieważ uważam, że sukces firmy zaczyna się budować u podstaw, a podstawą każdej organizacji jest człowiek. W miarę natomiast rozwoju i wzrostu Pracownika, wzrasta efektywność i jakość pracy zespołów, a tym samym cała firma osiąga lepsze wyniki. W pracy kierownika najważniejsze jest dla mnie to, że mam realny wpływ na kreowanie rzeczywistości. Mogę wspierać rozwój ludzi, generować dla firmy zyski, dołożyć swoją cegiełkę do budowania jej renomy, mogę pomagać Klientom wewnętrznym i zewnętrznym. Przy tym wszystkim mogę też realizować siebie, wykorzystać swoją wiedzę adwokacką i poczucie misji.

Jak na co dzień dbasz/motywujesz swój zespół?
Motywację zawsze staram się poziomować. Z jednej strony codziennie motywuję cały zespół do realizacji naszej strategii, a z drugiej każdego Pracownika do realizacji swoich zadań i stałego podnoszenia kompetencji. Ogromne znaczenie ma w takich przypadkach wskazanie Pracownikom znaczenia jego pracy i wpływu na innych oraz dzielenie się wiarą w sukces. Kierownik musi być zawsze katalizatorem pozytywnego nastawienia i pasjonatem swojej pracy. Zdecydowanie łatwiej jest utrzymać wysoką efektywność, kiedy w zespole panuje atmosfera wzajemnego wsparcia i przekonania, że cele są możliwe do osiągnięcia. Codziennie obserwuję swoich Pracowników i rozmawiam z nimi nawet na tematy poza zawodowe tak, aby wybadać ich nastrój i poziom motywacji do pracy. Jeżeli zauważę coś niepokojącego, to zawsze reaguję. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że w zdecydowanej większości przypadków już sama spokojna rozmowa z Przełożonym powoduje rozładowanie stresu i zwiększa motywację Pracownika.

Jacy są pracownicy 4Life Direct?
Pracownicy naszej firmy są wyjątkowi. Uwielbiam z Nimi pracować, ponieważ mają mnóstwo pozytywnej, zaraźliwej energii i głowę pełną pomysłów. Z pewnością nie brak im odwagi, są także otwarci, zdeterminowani i ambitni. W teorii przyjmuje się, że kadra zarządzająca powinna dobierać swoje składy osobowe wśród ludzi, którzy pod pewnymi względami będą do nich podobni. W taki oto sposób w naszej firmie zgromadziliśmy mieszankę fascynujących osobowości, która dzisiaj stanowi naszą największą wartość.

4Life Direct: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z 4Life Direct?
Łukasz:
Pewnego dnia pomyślałem sobie, że może już najwyższy czas zmienić pracę która będzie bliżej miejsca zamieszkania, długo nie myśląc zacząłem szukać ogłoszeń. W oko wpadała mi oferta 4Life Direct, wcześniej nie miałem nic wspólnego z ubezpieczeniami, ale dałem sobie 3 miesiące próbne. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę ponieważ jestem już tu ponad 10 lat.

Jakim jesteś kierownikiem? Co jest dla Ciebie ważne na tym stanowisku? 
Na pewno jestem spokojny, co jest istotne na moim stanowisku, jestem odpowiedzialny i samodzielny, a co najważniejsze – profesjonalnie podchodzę do swojej pracy.

Jak na co dzień dbasz/motywujesz swój zespół?
Czytelnie i jasno wyznaczam założone cele, dbam o atmosferę w zespole, minimalizuję presję i stres i oczywiście nagradzam, jeśli mam na to stosowny budżet.

Jacy są pracownicy 4Life Direct?
To osoby, na których zawsze można polegać, są u to ludzie i uśmiechnięci i życzliwi, pracowici oraz zaangażowani w swoje obowiązki.

4Life Direct: Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z 4Life Direct?
Kinga: Moja przygoda w 4Life Direct zaczęła się 9 lat temu, rozpoczęłam pracę w perspektywie tylko jednego miesiąca w Dziale Korespondencji jako Specjalista ds. Korespondencji i Druku, miałam wtedy pomóc aktualnemu Zespołowi Korespondencji w ciągu jednego miesiąca pakować dokumenty. Mój miesiąc przedłużył się do 9 lat.

Jakim jesteś kierownikiem? Co jest dla Ciebie ważne na tym stanowisku?
Na pytanie jakim jestem kierownikiem, powinny odpowiedzieć osoby z mojego Zespołu. To, co ostatnio usłyszałam od poszczególnych osób z Zespołu to to, że mam dużo cierpliwości, jestem sprawiedliwa i wymagająca. Sądzę, że jestem Kierownikiem który skupia się na wynikach, ale przede wszystkim na ludziach, których staram się „przyłapywać” na co dzień na dobrych rzeczach. Sądzę, że jestem Kierownikiem, z którym Pracownicy lubią pracować i na którym mogą polegać, ale o to trzeba zapytać mój Zespół.

Jak na co dzień dbasz/motywujesz swój zespół?
Stojąc na czele mojego Zespołu, dbam o to, aby każdy z moich Pracowników otrzymywał moje wsparcie, gdy tego potrzebuje. Staram się być Kierownikiem, który niesie „coś więcej” i tym motywować innych. W zanadrzu moim kołem ratunkowym są ulubione słodycze, szczególnie w piątki.

Jacy są pracownicy 4Life Direct?
Uważam, że to jacy jesteśmy realnie są w stanie określić Klienci. Ostatnio usłyszałam od jednego z Klientów, iż  ceni on w naszych Pracownikach to, że w przeprowadzonych rozmowach, z naszymi Konsultantami spotkał się ze wspaniałym, kulturalnym, profesjonalnym podejściem, oraz fachową pomocą, a także, że jest bardzo wdzięczny. Sądzę, że odpowiadając na to pytanie zacytuję naszego Klienta, który najlepiej podsumował jacy są Pracownicy 4Life Direct: „Dziękuję, jesteście Wspaniali!”