Poznaj składkę Kup online
Kobieta wyszukuje na laptopie informacji o ubezpieczeniach

Postanowienia noworoczne

wtorek, 04 stycznia 2022

Początek nowego roku to dobry czas na refleksję i podsumowanie osiągnięć. To również czas zmian, nowych wyzwań i postanowień. Nie masz jeszcze listy rzeczy, jakie chciałbyś wprowadzić w ciągu najbliższych 12 miesięcy? Jak je wybrać?

Każdego roku miliony ludzi na całym świecie tworzy listy postanowień noworocznych, które mają na celu wywołanie zmian w życiu na lepsze. Takie postanowienia powinny wynikać z realnych potrzeb danej osoby. Mają one sens wtedy, gdy potrafimy i chcemy je zrealizować. Mogą to być rzeczy związane ze stylem życia, nawykami, relacjami, pracą czy też edukacją.

1. Odżywianie

Źle się odżywiasz? Warto już teraz wprowadzić zdrowe nawyki i zmienić dietę, by cieszyć się lepszym zdrowiem i samopoczuciem. By nie zniechęcić się już na samym początku i nie porzucić planu zmiany żywienia na zdrowsze, dobrze jest wprowadzić na wstępie małe modyfikacje. Mogą to być np. takie rzeczy jak regularność posiłku, eliminacja jednego składnika z diety czy też lekkie zmniejszenie porcji poszczególnych dań. Gdy utrwalimy nowe nawyki, można sukcesywnie wprowadzać kolejne etapy, by docelowo, pod koniec roku, móc osiągnąć planowany efekt.

2. Zdrowie fizyczne

Aktywność fizyczna niesie z sobą szereg korzyści zdrowotnych, takich jak poprawa samopoczucia, krążenia czy utrzymanie prawidłowej masy ciała. Systematyczny wysiłek fizyczny o umiarkowanej intensywności może pomóc również w redukcji ryzyka wystąpienia takich chorób jak np. cukrzyca czy otyłość. Wśród zalet uprawiania sportu można także wymienić stymulację układu odpornościowego czy pozytywny wpływ na nastrój, poziom stresu czy lęku. Według zaleceń WHO, osoby starsze powinny w ciągu tygodnia wykonywać 150 minut umiarkowanej, lub 75 minut intensywnej aktywności fizycznej [1]. Wysiłek fizyczny seniorów dostosowany powinien być do ich możliwości oraz stanu zdrowia. Przykładowymi ćwiczeniami mogą być: spacery, nordic walking, truchtanie lub bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy też zajęcia kardio. Wysiłek fizyczny może wydłużyć okres bycia samodzielnym i niezależnym od innych w życiu codziennym, dlatego warto wpisać na swoją listę postanowień noworocznych plan treningowy.

3. Zdrowie psychiczne

Zdrowie psychiczne to stan, który umożliwia całkowite uczestniczenie w życiu społecznym, realizowanie swoich potrzeb i radzenie sobie z różnymi sytuacjami. Dobra kondycja psychiki zależna jest m.in. od stylu życia i organizmu. Warto na stałe wprowadzić kilka elementów, by móc w pełni cieszyć się życiem i tym, co nas otacza. Na poprawę zdrowia psychicznego wpływają m.in.:

  1. Aktywność fizyczna – oddziałuje na koncentrację, poziom stresu i polepsza samopoczucie,
  2. Sen – odpowiednia ilość i regularny sen przyczynia się do regeneracji organizmu i psychiki,
  3. Dieta – dostarczanie witamin i składników odżywczych jest ważne dla utrzymania m.in. dobrego samopoczucia, koncentracji i energii,
  4. Pozytywne myślenie i rozwój – koncentrowanie się na dobrych emocjach, marzeniach i sytuacjach, pozwala utrzymać psychikę w korzystnym stanie. Realizowanie planów i rozwijanie się wykazują pozytywne działanie nasz umysł.

4. Bezpieczeństwo finansowe bliskich

Jeśli martwisz się o finansową przyszłość najbliższych i jest to powodem Twoich stresów, dobrze jest już teraz zadbać o te kwestie. Jednym z rozwiązań może być kupienie ubezpieczenia na życie, dzięki któremu Twoi bliscy otrzymają pieniądze w trudnych dla nich momentach, gdy Ciebie zabraknie. Dzięki takiej polisie, masz pewność, że nie pozostawisz rodziny bez wsparcia finansowego i otrzymają oni określoną przez Ciebie wcześniej kwotę, dzięki której będą mogli pokryć ważne wydatki. Chcąc zadbać o finanse rodziny w przyszłości, warto wpisać do postanowień noworocznych kupienie polisy już teraz.

5. Relacje

Zauważyłeś, że mało czasu spędziłeś z rodziną i przyjaciółmi? Nie zaniedbuj relacji z ważnymi dla Ciebie osobami. Masz mało czasu? Jednym z postanowień może być organizacja chwil tak, by znaleźć przestrzeń dla ludzi, z którymi chciałbyś lub powinieneś częściej rozmawiać i/lub się widywać. Wpisz do kalendarza takie spotkania – pomoże Ci to zaplanować terminy, bez konieczności rezygnacji z innych istotnych planów.

Źródło:
[1] https://zdrowie.wprost.pl/odzywianie/odchudzanie/10220265/osoby-starsze-tez-powinny-cwiczyc-jak-czesto-i-ile-minut.html

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]