Kobieta wyszukuje na laptopie informacji o ubezpieczeniach

Blog

Uśmiechnięta rudowłosa kobieta pokazuje symbol serca ułożony z dłoni

Care4 – przyjemność płynąca z dawania

środa, 11 marca 2020

Czy może cieszyć coś bardziej niż bycie potrzebnym? Pomaganie innym w 4Life Direct to więcej niż slogan. Od ponad ośmiu lat w Polsce firma inspiruje pracowników do angażowania się w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej. U podstaw programu Care4 leżą szacunek, troska i zaangażowanie.

Wystarczy rozejrzeć się dookoła, by dostrzec tych, którzy czekają na pomoc, często nie mając śmiałości o nią prosić. Działalność społeczna to wartościowy element, który kształtuje człowieka. W 4Life Direct wspierane są postawy odpowiedzialności za otaczające nas życie i świat.

Program Care4 został stworzony, aby w bezpośredni sposób zmieniać na lepsze życie lokalnych społeczności oraz miejsc, w których żyją nasi klienci i pracownicy.

Działalność charytatywna

Uznanie to jedna z podstawowych wartości 4Life Direct. Firma organizuje regularne spotkania zespołu, na których świętuje sukcesy i docenia tych, którzy ciężko pracowali, by je osiągnąć. To właśnie w Program Wyróżnień Pracowników zostały włączone działania z zakresu odpowiedzialności społecznej.

Każdego miesiąca wybierany jest Pracownik Miesiąca, który w dowód uznania otrzymuje m.in. czek o wartości tysiąca złotych. Zwycięzca ma możliwość wskazania organizacji charytatywnej bliskiej swemu sercu, której przekazywana jest ta suma. Do tej pory w ten sposób pomoc otrzymało kilkanaście fundacji. Podzielono się z nimi nie tylko pieniędzmi, ale i czasem, zaangażowaniem oraz uśmiechem. Osobisty udział w tego typu inicjatywach jest niezwykle istotny i cenny dla wszystkich zaangażowanych stron.

W ramach Care4 nagrodę otrzymuje również Pracownik Roku, który ma do dyspozycji aż dziesięć tysięcy złotych.

Pracownicy wybierają z morza potrzeb, przeznaczając środki na pomoc dzieciom, zwierzętom czy organizacjom.

Pomoc dla każdego

W 4Life Direct pracownicy sami wybierają, komu chcą pomóc.

Krzysiek – pracownik Działu Korespondencji – przekazał czek Fundacji Zdążyć z Pomocą. Ujął go los Jasia z Legionowa, chłopca z autyzmem, który wymaga szczególnej pomocy i ochrony. Krzysiek chciał w ten sposób pomóc nie tylko Jasiowi, ale również przynieść ulgę finansową jego rodzicom.

Z kolei Zofia z Działu Sprzedaży wsparła Schronisko dla Zwierząt w Celestynowie. Zofia uważa, że zwierzęta są źródłem pozytywnej energii. Pomoc słabszym istotom, całkowicie zależnym od nas ludzi to nasz obowiązek. Oddanie, wdzięczność i bezinteresowna miłość to nagroda jaką otrzymamy w zamian.

W marcu czek otrzymał Paweł z IT, który nie spodziewał się takiego wyróżnienia. Postanowił przeznaczyć kwotę na „Dom rodziny Purgal”, by ułatwić jej szybki powrót do normalności po pożarze, który wcześniej zniszczył dom.

Empatia w życiu i w pracy

Marlena, która koordynuje program Care4 od wielu lat wspomina, jaką satysfakcję dało jej przekazanie czeku na 10 tysięcy złotych wybranej inicjatywie. Cały czas pamięta emocje, które jej towarzyszyły w tamtej chwili. Z przekonaniem mówi, że satysfakcja, jaką czuła, była zdecydowanie większa od tej, gdyby te pieniądze przeznaczyła na własne wydatki.

Oferowanie ubezpieczeń, szczególnie tych na życie, wymaga od konsultantów niezwykłej empatii. Szacunek dla rozmówcy, troska o spokój jego i bliskich mu osób, sprawiają, że na pozór zwykła rozmowa przez telefon, zaczyna przypominać spotkanie z dobrym znajomym. Zaangażowanie w sprawę drugiego pokazuje, kim jesteśmy i jakimi wartościami kierujemy się w życiu.

see also